آموزش ISO 9001:2015 الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد

صفحه اصلی/آموزشگاه مجازی/آموزش ISO 9001:2015 الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد

آموزش ISO 9001:2015 الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد

آموزش الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015

سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015

در این سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015، تمامی الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001: 2015 را به طور دقیق بررسی و تشریح می کنیم. به دلیل این که استاندارد مدیریت کیفیت، هر آنچه انجام می دهید را در راستای اهدافی مشخص، برای دستیابی به بالاترین بهره وری، سازماندهی می کند، پس از استفاده از این آموزش می توانید از استاندارد مذکور در کارخانه ها، سازمان ها، ادارات دولتی، خصوصی و حتی زندگی شخصی خود نیز بهره برداری کنید.

استقرار، اجرا، نگهداشت و بهبود این استاندارد به قدری مهم است که مطابق آماری که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است، روند کلی اخذ استانداردهای بین المللی مثبت بوده است. با ۱۶۴۴۳۵۷ گواهینامه معتبر گزارش شده در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۱۵۲۰۳۶۸ در سال ۲۰۱۵، نشان دهنده %۸ افزایش است. این میزان، شامل ۱۱۰۶۳۵۶ گواهینامه گزارش شده برای ISO 9001 (افزایش ۷ درصدی) بوده است که نشان می دهد پر طرفدارترین استاندارد است.

اکثر کارشناسان، این استاندارد را به عنوان پایه و اساس سایر استانداردها می شناسند. معمولا زمانی که این استاندارد ویرایش می شود، مشابه آنچه در سال ۲۰۱۵ رخ داد، سایر استانداردها نیز با این استاندارد (ISO 9001) به روز رسانی می شوند (مانند استاندارد ISO 14001: 2015).

 

برخی از ارزش های افزوده ای که این استاندارد برای سازمان و ذی نفعان آن ایجاد می کند، به شرح ذیل است:

  • عدم وابستگی سازمان به افراد و افزایش پایداری و ثبات آن
  • بهبود سازمان دهی، اصلاح ساختار سازمان و بهبود ارتباط بین بخش های مختلف
  • همسو نمودن اعضای سازمان در جهت سیاست های معین
  • ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتریان نسبت به سازمان از طریق اثبات کارآیی و کفایت سیستم
  • فراهم آمدن امکان برنامه ریزی فعالیت ها و فرایندها و پایش و اندازه گیری آن ها
  • حفظ و ارتقای سطح دانش

دانلود مجموعه کامل آموزشی آموزش الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015

 

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:
  • درس یکم: مقدمه ای بر استاندارد ISO 9001:2015
    • اصول مدیریت کیفیت
    • رویکرد فرایندی
    • کلیات
      • چرخه طرح ریزی، اجرا، بررسی و اقدام
      • تفکر مبتنی بر ریسک
    • ارتباط با سایر استانداردهای سیستم مدیریت
  • درس دوم: دامنه کاربرد
  • درس سوم: مراجع الزامی
  • درس چهارم: تعاریف و واژگان
  • درس پنجم: محیط سازمان
    • درک سازمان و محیط آن
    • درک نیازها و انتظارات طرف های ذی نفع
    • تعیین دامنه کاربرد سیستم مدیریت کیفیت
    • سیستم مدیریت کیفیت و فرایندهای آن
  • درس ششم: رهبری
    • رهبری و تعهد
      • کلیات
      • تمرکز بر مشتری
    • خط مشی
      • ایجاد خط مشی کیفیت
      • اطلاع رسانی خط مشی کیفیت
    • وظایف، مسئولیت ها و اختیارات سازمانی
  • درس هفتم: طرح ریزی
    • اقدامات مرتبط با ریسک ها و فرصت ها
    • اهداف کیفیت و طرح ریزی برای دستیابی به آن ها
    • طرح ریزی تغییرات
  • درس هشتم: پشتیبانی
    • منابع
      • کلیات
      • کارکنان
      • زیرساخت
      • محیط برای اجرای فرایندها
      • پایش و اندازه گیری منابع
      • دانش سازمانی
    • شایستگی
    • آگاهی
    • ارتباطات
    • اطلاعات مستند
      • کلیات
      • ایجاد و به روز رسانی
      • کنترل اطلاعات مستند
  • درس نهم: عملیات
    • طرح ریزی و کنترل عملیات
    • الزامات برای محصولات و خدمات
      • ارتباط با مشتری
      • تعیین الزامات برای محصولات و خدمات
      • بازنگری الزامات برای محصولات و خدمات
      • تغییرات الزامات برای محصولات و خدمات
    • طراحی و توسعه محصولات و خدمات
      • کلیات
      • طرح ریزی طراحی و توسعه
      • ورودی های طراحی و توسعه
      • کنترل های طراحی و توسعه
      • خروجی های طراحی و توسعه
      • تغییرات طراحی و توسعه
    • کنترل محصولات و خدمات و فرایندهای تامین شده بیرونی (برون سازمانی)
      • کلیات
      • نوع و گستره کنترل
      • اطلاعات برای ارائه دهندگان خارجی
    • تولید و ارائه خدمات
      • کنترل تولید و ارائه خدمات
      • شناسایی و ردیابی
      • اموال متعلق به مشتری یا ارائه دهنده برون سازمانی
      • محافظت
      • فعالیت های پس از تحویل
      • کنترل تغییرات
    • ترخیص محصولات و خدمات
    • کنترل خروجی های نامنطبق
  • درس دهم: ارزیابی عملکرد
    • پایش، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل ارزیابی
      • کلیات
      • رضایت مشتری
      • تجزیه و تحلیل و ارزیابی
    • ممیزی داخلی
    • بازنگری مدیریت
      • کلیات
      • ورودی های بازنگری مدیریت
      • خروجی های بازنگری مدیریت
    • درس یازدهم: بهبود
    • کلیات
    • عدم انطباق و اقدام اصلاحی
    • بهبود مداوم

دانلود مجموعه کامل آموزشی آموزش الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001:2015

 

مفید برای رشته های
  • مدیریت
  • مهندسی صنایع


آموزش ISO 9001:2015 الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد

بهترین و ارزانترین نرم افزار حسابداری

توسط |مارس 19th, 2021|دسته بندی ها: آموزشگاه مجازی|دیدگاه‌ها برای آموزش ISO 9001:2015 الزامات سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد بسته هستند